Pardo 38 utsågs till Årets motorbåt 2020. Recepten från Zuccheri Yacht Design-studion är använda och mycket väl anpassade till den nya storleken för att behålla den elegans och sportiga sida som gjorde sina föregångare framgångsrika.Den omvända bågen, T-toppan i kolfiber (som kommer från samma leverantör som Lamborghini) bidrar till dess mycket igenkännliga familjelikhet. Proportionerna är idealiska både ute och inne. interiören eftersom ingenting ...
Pardo 38 utsågs till Årets motorbåt 2020. Recepten från Zuccheri Yacht Design-studion är använda och mycket väl anpassade till den nya storleken för att behålla den elegans och sportiga sida som gjorde sina föregångare framgångsrika.Den omvända bågen, T-toppan i kolfiber (som kommer från samma leverantör som Lamborghini) bidrar till dess mycket igenkännliga familjelikhet. Proportionerna är idealiska både ute och inne. interiören eftersom ingenting har offrats vad gäller beboelighet jämfört med 43'. Ombord hittar vi bord och bänk som kan förvandlas till en stor solstol, kök under hard-top, tre främre fåtöljer kl. rodret, fyra bäddar och ett badrum för inredning. Självklart är det lite mindre utrymme överallt, vi tappar den separata duschen och vi måste sänka sittbrunnsbordet för att göra plats för solplatsen, men THE väsentliga funktioner är väl uppfyllda. Dubbelsängen på 160 x 200 cm är mycket bekväm och de två sängarna på 80 x 180 cm är ett trevligt extratillskott.
Le Pardo 38 a été élu Power Boat of the Year 2020. Les recettes du studio Zuccheri Yacht Design sont reprises et très bien adaptées au nouveau gabarit afin de conserver l’élégance et le côté sportif qui ont fait le succès de ses prédécesseurs. L’étrave inversée, le T top en carbone (qui provient du même fournisseur que Lamborghini) participent à son air de famille très reconnaissable. Les proportions sont idéales à l’extérieur comme à l’intérieur ...
Le Pardo 38 a été élu Power Boat of the Year 2020. Les recettes du studio Zuccheri Yacht Design sont reprises et très bien adaptées au nouveau gabarit afin de conserver l’élégance et le côté sportif qui ont fait le succès de ses prédécesseurs. L’étrave inversée, le T top en carbone (qui provient du même fournisseur que Lamborghini) participent à son air de famille très reconnaissable. Les proportions sont idéales à l’extérieur comme à l’intérieur car rien n’a été sacrifié à l’habitabilité par rapport au 43’. A bord, on retrouve table et banquette transformables en grand bain de soleil, cuisine sous le hard-top, trois fauteuils frontaux au pilotage, quatre couchages et une salle de bain pour les aménagements intérieurs. Certes, il y a un peu moins de place partout, on perd la douche séparée et il faut abaisser la table de cockpit pour laisser place au bain de soleil, mais les fonctions essentielles sont bien remplies. Le lit double de 160 x 200 cm est très confortable et les deux couchages de 80 x 180 cm sont un bel appoint.