FIRST 21.7: Lätthet, säkerhet och prestanda! För uthyrning från hamnen i Golfe-Juan. Väl utrustad, denna segelbåt kommer att tillfredsställa dig om du planerar att utforska sektorn Lérins Islands för en dag (max 6 personer men komfort för 4) eller för flera dagar (max 4 personer men komfort för två). Denna modell är den sista i den osänkbara raden. Dess stora lyftköl gör den mycket effektiv i navigeringen och tillåter friare inflygningar. Snabb i ...
FIRST 21.7: Lätthet, säkerhet och prestanda! För uthyrning från hamnen i Golfe-Juan. Väl utrustad, denna segelbåt kommer att tillfredsställa dig om du planerar att utforska sektorn Lérins Islands för en dag (max 6 personer men komfort för 4) eller för flera dagar (max 4 personer men komfort för två). Denna modell är den sista i den osänkbara raden. Dess stora lyftköl gör den mycket effektiv i navigeringen och tillåter friare inflygningar. Snabb i den lätta vinden, säker när det blåser, allt med lätthet. . Utrustad med en ny 6hk Tohatsu. Det hela ser väldigt bra ut, jag tar hand om det personligen och jag använder det året runt med familj och vänner. Upp till dig ! Vad proffsen säger om den och varför jag valde den: "The First 210 är en av de mest populära segelbåtarna i Frankrike. Denna lilla båt, som erbjuds av Chantier Bénéteau, är utan tvekan den med längst livslängd. En båt som kommer att gå ner. i båtlivets historia Det finns segelbåtar som markerar hela generationer och till och med flera generationer av båtfarare. Alla känner till exempel Bénéteau-varvet är ett av dem. Denna båt, som fortfarande är under konstruktion, kom till Vendée-varvets katalog 1992. Den fick namnet First 210, First 211, First 21.7, First 21.7 S och First 20. sin karriär Om varje version har genomgått några små förbättringar och modifieringar har andan alltid förblivit densamma, liksom skrovet, däcksplanen och nöjet som den ger History of the First 210 The First 210 Spirit, dess förnamn född 1992. Då uppmanade Vendée-varvet Bénéteau Finot-gruppen att ompröva sitt utbud av First-segelbåtar. Varvet vill återgå till seglingens grunder. Bénéteau vill erbjuda ett utbud av segelbåtar designade för nöjet att segla, enkla, sjövärdiga, snabba och raffinerade segelbåtar. Båtar för familjen såväl som för lakansätare. Finot-gruppen kommer att ansvara för designen av First 260, First 300 Spirit och därmed First 210 Spirit. Resultatet kommer att leva upp till ambitionerna. Vi brukar säga att en segelbåt är den bästa i sin generation. Här måste vi inse att "Första 210 är den bästa av generationerna. » Bénéteau och Finot har faktiskt lyckats erbjuda en segelbåt som är säker, maritim, lätt att segla och underhålla. Och 30 år efter lanseringen finns First 210 fortfarande i varvets katalog. Han är fortfarande med i spelet och har inte åldrats ett dugg. Denna lilla segelbåt har redan blivit en legend vid sidan av Muscadet, Corsaire och andra folkbåtar. Från First 210 Spirit till First 20 På nästan 30 år har First 210 genomgått flera utvecklingar och namnbyten. Hur som helst kommer skrov- och däcksplanen aldrig att förändras och kommer att förbli identiska, oavsett version. Samtidigt kommer konstruktionen alltid att vara densamma. Skrovet är tillverkat av polyester förstärkt med glasfiber Det är strukturerat av en allmän motform som skapar längsgående och tvärgående ribbor. Observera att den första versionen var stoppad med skum för att göra båten osänkbar. Principen övergavs sedan för att spara utrymme för lagring. First 211 kommer att utrustas med ett ankarskåp, frånvarande på First 210. De första anmärkningsvärda ändringarna kommer att visas med First 21.7. Den här kommer att vara lite mer formell och finishen blir mer genomarbetad inuti. Från utsidan är det bara den runda hyttventilen som lämnar sin spets till en lång hytt som visar skillnaden mellan de två versionerna. Under 2018 kommer Bénéteau att erbjuda mer anmärkningsvärda modifieringar med First 20. Denna nya version kommer att utrustas med en ny rigg, utan backstag och ett huvudsegel. De marina egenskaperna hos First 210 first_210_spiPhoto: Bénéteau First 210 är en av de bästa små segelbåtarna, alla generationer tillsammans. Han är kapabel till vad som helst. De första versionerna godkändes till och med i B, eftersom de var osänkbara. Båten passar alla båtförares profiler. Det är spännande för den som gillar att tävla mellan 3 bojar samtidigt som den är en idealisk båt för att segla med familjen på en båt som är lättmanövrerad och säker. Båten är faktiskt snabb under alla förhållanden, i lätt väder och i en bris. Han uppskattar också dessa senare villkor. Båten är stabil och styv på duken tack vare en väldesignad ballastprofil. Lyftkölen möjliggör ett högt ballastförhållande och en låg tyngdpunkt." källa: Ronan de Mers et Bateaux
FIRST 21.7 : Facilité, sécurité et performance ! En location au départ du port de Golfe-Juan. Bien équipé ce voilier saura vous satisfaire si vous comptez explorer le secteur des Iles de Lérins à la journée (max 6 pers mais confort à 4) ou pour plusieurs jours (max 4 pers mais confort à deux). Ce modèle est le dernier de la ligne des insubmersibles. Sa grande quille relevable le rend très efficace en navigation, et permet des approches plus libres. ...
FIRST 21.7 : Facilité, sécurité et performance ! En location au départ du port de Golfe-Juan. Bien équipé ce voilier saura vous satisfaire si vous comptez explorer le secteur des Iles de Lérins à la journée (max 6 pers mais confort à 4) ou pour plusieurs jours (max 4 pers mais confort à deux). Ce modèle est le dernier de la ligne des insubmersibles. Sa grande quille relevable le rend très efficace en navigation, et permet des approches plus libres. Rapide dans le petit vent, sécuritaire quand ça souffle, le tout avec facilité. . Equipé d'un 6cv Tohatsu récent. L'ensemble présente très bien, je m'en occupe personnellement et je l'utilise à l'année en famille et entre copains. A vous de jouer ! Ce qu'en disent les pros et ce pourquoi je l'ai choisi : "Le First 210 est un des voiliers les plus populaires en France. Ce petit bateau, proposé par le Chantier Bénéteau est sans doute celui qui a la plus longue longévité. Un bateau qui restera dans l’histoire de la plaisance. Il y a des voiliers qui marquent des générations entières et même plusieurs générations de plaisanciers. Tout le monde connaît le Muscadet ou le Corsaire par exemple. Ces plans Harlé et Herbulot, sont des légendes et continent de vivre grâce à des passionnés. Le First 210 du chantier Bénéteau est de ceux là. Ce bateau, toujours en construction à ce jour, est arrivé au catalogue du chantier vendéen en 1992. Il a porté le nom de First 210, First 211, First 21.7, First 21.7 S et First 20, à différents moments de sa carrière. Si chaque version a connu quelques petites améliorations et modifications, l’esprit est toujours resté le même, tout comme la carène, le plan de pont et le plaisir qu’il procure. Histoire du First 210 Le First 210 Spirit, son premier nom, est né en 1992. A cette époque, le chantier vendéen Bénéteau fait appel au groupe Finot pour repenser sa gamme de voiliers First. Le chantier souhaite revenir aux fondamentaux de la voile. Bénéteau veut proposer une gamme de voiliers pensés pour le plaisir de la voile, des voiliers simples, marins, rapides et épurés. Des bateaux pour la famille comme pour les mangeurs d’écoutes. Le groupe Finot sera à la manœuvre pour dessiner le First 260, le First 300 Spirit et donc le First 210 Spirit. Le résultat sera à la hauteur des ambitions. On a tendance à dire d’un voilier qu’il est le meilleur de sa génération. Ici, force est de reconnaitre que « le First 210 est le meilleur d’entre les générations. » En effet, Bénéteau et Finot ont réussi à proposer un voilier sûr, mari, facile à naviguer et à entretenir. Et 30 ans après sa sortie, le First 210 est toujours au catalogue du chantier. Il est toujours dans le coup et n’a pas pris une ride. Ce petit voilier est déjà rentré dans la légende aux côtés des Muscadet, Corsaire et autres Folkboat. Du First 210 Spirit au First 20 En près de 30 ans, le First 210 a connu quelques évolutions et des changements de nom. Dans tous les cas, la carène et le plan de pont ne changeront jamais et resteront identiques, quelque soit la version. Dans le même temps, la construction, elle, sera toujours la même. La coque est en polyester renforcé de fibre de verre .Elle est structurée par un contre-moule général qui crée des nervures longitudinales et transversales. A noter que la première version a été rembourrée de mousses pour rendre le bateau insubmersible. Principe abandonné par la suite pour gagner de la place au profit des rangements. Le First 211 se verra doté d’une baille à mouillage, absente sur le First 210. Les premiers changements notables apparaitront avec le First 21.7. Celui-ci se voudra un peu plus habillé et les finitions seront plus travaillées à l’intérieur. De l’extérieur, seul le hublot rond qui laisse sa lace à un hublot en longueur montre la différence entre les deux versions. En 2018, Bénéteau proposera des modifications plus notables avec le First 20. Cette nouvelle version se verra dotée d’un nouveau gréement, sans pataras et d’une grand voile à corne. Les qualités marines du First 210 first_210_spiPhoto: Bénéteau Le First 210 est un des meilleurs petits voiliers, toutes générations confondues. Il est capable de tout. Les premières versions étaient même homologuées en B, puisque insubmersibles. Le bateau convient à tous les profils de plaisanciers. Il est passionnant pour qui aime régater entre 3 bouées tout étant un bateau idéal pour naviguer en famille sur un bateau simple à manœuvrer et sécurisant. En effet, le bateau est rapide dans toutes les conditions, par petit temps comme dans la brise. Il apprécie d’ailleurs ces dernières conditions. Le bateau est stable et raide à la toile grâce à un profil de lest bien imaginé. La quille relevable permet d’avoir un rapport de lest important et un centre de gravité bas." source : Ronan de Mers et Bateaux
Äkta recensioner - sorterade från nyast till äldst
Verifierad
Verifierad
Foton av tidigare hyresgäster