1971 byggdes Swan 55 skrov nr 13 designad av S&S för den första tyska ägaren. Hon seglade under namnet "JAN POTT", tävlade i flera år och såldes till Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. ASV babted henne till Walrus III efter deras gamla Walross II. I ASV tjänade båten det mesta av hennes härliga historia. Hon seglade i alla vatten på planeten jorden. Den tog mer än 220 000 NM och höjdpunkten i hennes liv var definitivt deltagandet i den andra ...
1971 byggdes Swan 55 skrov nr 13 designad av S&S för den första tyska ägaren. Hon seglade under namnet "JAN POTT", tävlade i flera år och såldes till Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. ASV babted henne till Walrus III efter deras gamla Walross II. I ASV tjänade båten det mesta av hennes härliga historia. Hon seglade i alla vatten på planeten jorden. Den tog mer än 220 000 NM och höjdpunkten i hennes liv var definitivt deltagandet i den andra upplagan av Whitbread round the World Race 1981/82. Återigen bytte hon till en annan S&S Swan-älskare, - under sin nya ägare hade hon ombyggd, redo för Östersjön.
In 1971 Swan 55 hull no. 13 designed by S&S was build for the first german owner. She sailed under the name "JAN POTT", raced for several years and sold to the Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. The ASV babtised her into Walross III following their old Walross II. In ASV the boat earned most of her glorious story. She sailed all waters on planet earth. It logged more than 220.000 NM and the highlight of her life was definately the participation ...
In 1971 Swan 55 hull no. 13 designed by S&S was build for the first german owner. She sailed under the name "JAN POTT", raced for several years and sold to the Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. The ASV babtised her into Walross III following their old Walross II. In ASV the boat earned most of her glorious story. She sailed all waters on planet earth. It logged more than 220.000 NM and the highlight of her life was definately the participation in the second edition of Whitbread round the World Race in 1981/82. Again she changed to another S&S Swan lovers, - under her new owner she had refit, ready for the Baltic Sea.