VACKER OCH FUTURISTISK CATAMARAN PUNCH 1200
Under 23-årsperioden mellan 1987 och 2010 byggde Christian Hernández och hans multicap caraibes-varv dussintals katamaraner. Designad först av den berömda Philippe Harlé och senare av företaget Mortain Mavrikios. Dessa flerskrov fortsätter att glädja sina ägare (främst i Karibien). Vi har skaffat en, som bara underhåller originalhjälmen, absolut allt annat är gjort och helt nytt. Den har inget storsegel, ...
VACKER OCH FUTURISTISK CATAMARAN PUNCH 1200
Under 23-årsperioden mellan 1987 och 2010 byggde Christian Hernández och hans multicap caraibes-varv dussintals katamaraner. Designad först av den berömda Philippe Harlé och senare av företaget Mortain Mavrikios. Dessa flerskrov fortsätter att glädja sina ägare (främst i Karibien). Vi har skaffat en, som bara underhåller originalhjälmen, absolut allt annat är gjort och helt nytt. Den har inget storsegel, den har bara en genua och två fantastiska nya Hondamotorer på 20 hk vardera.
Vit inredning med exponerat Iroko-trä.
Deckmarine däck. Autonomi med solpaneler och 1500 W inverter Två nya Honda-motorer på 20 hk vardera, med en ungefärlig förbrukning på 2/3 liter per timme/motor. Den har också en stor 800 liters färskvattentank.
Den har 2 stugor med 140x195 cm sängar, med stora 180x60 cm fönster. De har även två fönster på taket som öppnar sig genom vilka man även kan gå ut till däck.
Ytterligare en stuga med 180x186 cm säng, med 180x40 cm fönster, även den med ett stort fönster som öppnas på taket.
Den har också 2 individuella hyddor med 180x90 cm sängar.
Flybrige med lounge.
Badplattform.
2 kompletta badrum, med elektrisk toalett.
Tvålågiga kök med gasugn och bänkskiva 175x54 cm, allt i svart marmor.
Skickas för dagscharter för 12 + besättning och med övernattning för max 12 inklusive skeppare. Max 8 vuxna + kapten kunde bekvämt övernatta, men båten är designad för 12, det vill säga om några är barn kan max 12 personer övernatta (inklusive besättning).
Beroende på klientens profil och/eller antalet personer kan kaptenen behöva använda en av hytterna.
- Extra:
Obligatorisk: Slutstädning: 250 € (100 € för dagscharter)
Komfortpaket: 250 € (endast med övernattning)
Skeppare: 220 €/dag
Frivillig:
Lyxpaket: Upp till 6 personer 400 €, från 7 till 10 personer: 500 €
Kock: 200 €/dag
Värdinna: 200 €/dag
- Kock och värdinna (en person som ansvarar för båda sakerna) 240 €/dag
*KOMFORTPAKET INGÅR:
- Sängkläder
- Handdukar
- Butangas
* LYXPACKET INGÅR:
- Transfer till flygplatsen och ombordstigningsområdet
- Mottagning av veckoköpet (för att ha allt stuvat ombord vid kundens ankomst) På så sätt slösar inte kunden bort första dagen av chartern med att göra köpet.
- Paddelsurfbräda
DÅLIG BÅT MED GRATIS UTOMBORDSMOTOR.
NOTERA. Under hög- och extrasäsong hyrs endast hela veckor, under låg- och mellansäsong även enskilda dagar.
Deposition med övernattning: €1000
Dags charterinsättning: 500 €
Dagen ändras och/eller pengarna återbetalas på grund av dåligt väder, endast och exklusivt på dagcharter.
VECKA CHARTER
Det börjar på lördag runt 16:00 (med möjlighet till gratis tidig ombordstigning, så länge omständigheterna tillåter det) och till skillnad från de flesta båtarna på Ibiza, även om den inte har förtöjningsplatser för övernattningar, sker kontrollen i. hamn i Marina hamn Ibiza (Men på grund av väderförhållanden eller för att båten avslutade chartern dagen innan i ett annat område eller för att det är mer bekvämt för kunden, kan ombordstigning utföras/studeras i ett annat område) som Det kommer att vara väldigt bekvämt för dig eftersom du till och med kan beställa ditt köp online, vänta på det medan du tar en öl på någon av dess fantastiska terrasser och förvara det bekvämt ombord. Och det slutar på fredag runt 20:00 också i hamnen (Marina port Ibiza) Men om klienten vill övernatta ombord den sista natten (fram till max 9:00 på lördagen), blir det. tillåts kostnadsfritt men följande villkor gäller: fall/alternativ:
1/ Kunden sover förankrad i landstigningsområdet och på lördag tar kaptenen ner klienterna med jollen)
2/ Kunden sover i hamn men kostnaden kommer att stå för kunden, den maximala tiden att lämna fartyget kommer att vara lördag kl 09:00 på morgonen.
3/ Kunden har möjlighet att betala ett tillägg på €150 och på så sätt sker avstigning i hamnen och kl 12:00 på morgonen på lördag. På så sätt kan klienten "sträcka ut" hyran lite mer eftersom de kan tillbringa den sista natten i vilket annat område som helst (till exempel i Formentera) och gå av i hamnen på lördag kl 12:00 på morgonen.
4/ Kunden har möjlighet att tillbringa natten i hamn, betala förtöjningskostnaden och har även möjlighet att betala €150-tillägget (för sen avgång) på detta sätt kan de också lämna fartyget kl. 12:00 på morgonen .
CHARTER PÅ MINDRE ÄN EN VECKA MED ÖVERNATTNING
Om en kund hyr båten i t.ex. 4 dagar, skulle ombordstigningstiden vara runt 12:00 i hamn och landstigning runt 20:00 i hamn (MEN DEN HAR INTE FÖRTÄTTNINGAR FÖR ÖVERNATTNING). Om klienten vill tillbringa natten ombord den sista natten kan de göra det gratis, men följande fall/alternativ kommer att gälla:
1/ Klienten sover förankrad i landstigningsområdet och kaptenen tar ner klienterna med jollen)
2/ Kunden sover i hamn men kostnaden kommer att stå för kunden, den maximala tiden att lämna fartyget kommer att vara nästa dag kl. 09:00 på morgonen.
DAG CHARTER
På- och avstigningstiderna är flexibla, det är en 8-timmars dag, vanligtvis från 12:00 till 20:00, men i de flesta fall kan du gå ombord lite tidigare och avsluta tidigare, eller vice versa, börja lite senare och som slutar senare, kommer det alltid att bero på datumet för bokningen och beroende på tiden för natten. Det finns också möjlighet att göra några extra timmar mot en extra avgift. När det gäller ombordstigning görs de vanligtvis i samma hamn (Marina port Ibiza) men det kan uppstå omständighet att på grund av dåligt väder eller dåliga sjöförhållanden etableras på- och avstigning i andra områden, alltid med tanke på kundens bekvämlighet så att navigeringen är mycket lugnare och trevligare.
BRÄNSLE INGÅR FÖR DAG CHARTER
PRECIOSO Y FUTURISTA CATAMARÁN PUNCH 1200
En eL período de 23 años comprendido entre 1987 y 2010, Christian Hernández y su astillero multicap caraibes, construyeron docenas de catamaranes. Diseñados primero por el famoso Philippe Harlé y más tarde por la empresa Mortain Mavrikios. Estos multicascos siguen haciendo las delicias de sus propietarios (la mayoría en el Caribe). Nosotros nos hemos hecho con uno, que sólo mantiene el casco original, absolutamente ...
PRECIOSO Y FUTURISTA CATAMARÁN PUNCH 1200
En eL período de 23 años comprendido entre 1987 y 2010, Christian Hernández y su astillero multicap caraibes, construyeron docenas de catamaranes. Diseñados primero por el famoso Philippe Harlé y más tarde por la empresa Mortain Mavrikios. Estos multicascos siguen haciendo las delicias de sus propietarios (la mayoría en el Caribe). Nosotros nos hemos hecho con uno, que sólo mantiene el casco original, absolutamente todo lo demás se ha hecho y se le ha puesto completamente nuevo. No tiene vela mayor, sólo tiene génova y dos fantásticos y nuevos motores honda de 20 cv cada uno.
Interior en blanco con madera de Iroko vista.
Cubierta de deckmarine. Autonomía con placas solares e inverter de 1500 W. Dos motores honda nuevos de 20 cv cada uno, con un consumo apróximado de 2/3 litros por hora/motor. Tiene además un gran depósito de agua dulce de 800 litros.
Dispone de 2 camarotes con camas de 140x195 cm, con ventanales grandes de 180x60 cm. Tienen también dos ventanas en el techo que se abren por las cuales se puede también salir a la cubierta.
Otro camarote con cama de 180x186 cm, con ventana de 180x40 cm, también con una ventana grande que se abre en el techo.
Tiene también 2 conejeras individuales con camas de 180x90 cm.
Flybrige con salón.
Plataforma de baño.
2 baños completos, con wc eléctricos.
Cocina de dos fuegos con horno de gas y un plano de trabajo de 175x54 cm, todo en mármol negro.
Despachado para day chárter para para 12 + tripulación y con pernocta para máximo 12 incluído el patrón. Podrían pernoctar cómodas un máximo de 8 adultos + capitán, pero el barco está despachado para 12, es decir, si algunos son niños podrían pernoctar hasta un máximo de 12 personas (incluyendo tripulación)
En función del perfil del cliente y/o del número de personas, podría ser requerido que el capitán utilizara uno de los camarotes.
- Extras:
Obligatorios: Limpieza final: 250 € (100 € para day chárter)
Pack confort: 250 € (solo con pernocta)
Patrón: 220 €/dia
Opcionales:
Luxury pack: Hasta 6 pax 400 €, de 7 a 10 pax: 500 €
Cocinero: 200 €/dia
Azafata: 200 €/dia
- Cocinero y azafata (una persona que se encarga de ambas cosas) 240 €/día
* PACK CONFORT INCLUYE:
- Ropa de cama
- Toallas
- Gas Butano
* LUXURY PACK INCLUYE:
- Traslados aeropuerto-zona de embarco-aeropuerto
- Recepción de la compra semanal (para tener todo estibado a bordo a la llegada del cliente) De esta manera el cliente no pierde el primer día del chárter en tener que realizar la compra.
- Tabla de paddle surf
EMBARCACIÓN AUXILIAR CON FUERABORDA GRATUITO.
NOTA. En temporada alta y extra se alquila sólo semanas completas, en temporada baja y media también días sueltos.
Fianza con pernocta: 1000 €
Fianza Day Charter: 500 €
Se cambia el dia y/o se devuelve el dinero por mal tiempo, única y exclusivamente en day chárter.
CHARTER SEMANAL
Comienza el sábado sobre las 16:00 horas (con posibilidad de early boarding gratuíto, siempre que las circunstancias lo permitan) y al contrario que la mayoría de los barcos en ibiza, aunque no tiene amarres para pernoctar, el checking si se realiza en puerto en Marina port Ibiza (No obstante, por circunstancias climatológicas o porque el barco acabó el charter el dia anterior en otra zona o porque al cliente le viene más cómodo, se podrían realizar/estudiar los embarcos en otra zona) lo que os resultará muy cómodo ya que podéis incluso hacer el pedido de la compra por internet, esperarla mientras tomáis una cerveza en cualquiera de sus fantasticas terrazas y estibarla cómodamente a bordo. Y Finaliza el viernes sobre las 20:00 horas también en puerto (Marina port Ibiza) Pero si el cliente quiere pernoctar a bordo la última noche (hasta máximo las 09:00 horas del sábado, se permitirá de manera gratuíta pero se darán los siguientes casos/opciones:
1/ El cliente duerme fondeado ya en la zona de desembarco y el sábado el capitán baja a los clientes con la dingui)
2/ El cliente duerme en puerto pero el coste correrá por parte del cliente, el horario máximo para dejar el barco será el sábado a las 09:00 de la mañana.
3/ El cliente tiene la opción de abonar un suplemento de 150 € y de esta manera el desembarco se realiza en puerto y a las 12:00 de la mañana del sábado. De esta manera el cliente puede “estirar” un poco más el alquiler ya que pueden pernoctar la última noche en cualquier otra zona (por ejemplo en Formentera) y desembarcar en puerto el sábado a las 12:00 de la mañana.
4/ El cliente tiene la opción de pernoctar en puerto, abonando el coste del amarre y también tiene la opción de abonar los 150 € del suplemento (por salída tardía) de esta manera podrían abandonar también el barco a las 12:00 de la mañana.
CHARTER INFERIOR A UNA SEMANA CON PERNOCTA
Si un cliente alquila el barco por ejemplo 4 dias, el horario del embarco sería sobre las 12:00 en puerto y el desembarco sobre las 20:00 horas en puerto (PERO NO TIENE AMARRES PARA PERNOCTAR). Si el cliente quiere pernoctar a bordo la última noche, podría hacerlo de manera gratuíta, pero se darán los siguientes casos/opciones:
1/ El cliente duerme fondeado ya en la zona de desembarco y el capitán baja a los clientes con la dingui)
2/ El cliente duerme en puerto pero el coste correrá por parte del cliente, el horario máximo para dejar el barco será al dia siguiente máximo a las 09:00 de la mañana.
DAY CHARTER
Los horarios de embarco y desembarco son flexibles, es una jornada de 8 horas, habitualmente de 12:00 a 20:00, pero en la mayoría de los casos, se podría embarcar un poco antes y finalizar antes, o al revés, empezar un poco más tarde y finalizar más tarde, siempre dependerá de la fecha de la reserva y en función del horario en que anochezca. También existe la opción de hacer alguna hora extra abonando un suplemento. Al respecto del embarco, habitualmente se hacen en el mismo puerto (Marina port Ibiza) pero se puede dar la circunstancia que por mal tiempo o por mal estado del mar, se establezca el embarco y desembarco en otras zonas, siempre pensando en la comodidad del cliente para que la navegación sea muy más tranquila y placentera.
COMBUSTIBLE INCLUÍDO PARA DAY CHARTER