PARDO 43:s V-skrov har en deadrise-vinkel på 16° vid akterspegeln och mer än 50° vid fören. Detta säkerställer större stabilitet och jämnhet under alla sjöförhållanden samt enkel manövrerbarhet och snabbare planing. Dessutom har PARDO 43 två starka sidor. Först, vinylesterhartset infunderat skrov, skapar en unik monolitisk form tillsammans med kölen. För det andra, sidan och däcket, som är gjorda i högdensitets PVC-sandwich. Detta säkerställer optimal ...
PARDO 43:s V-skrov har en deadrise-vinkel på 16° vid akterspegeln och mer än 50° vid fören. Detta säkerställer större stabilitet och jämnhet under alla sjöförhållanden samt enkel manövrerbarhet och snabbare planing. Dessutom har PARDO 43 två starka sidor. Först, vinylesterhartset infunderat skrov, skapar en unik monolitisk form tillsammans med kölen. För det andra, sidan och däcket, som är gjorda i högdensitets PVC-sandwich. Detta säkerställer optimal strukturell styvhet och utmärkt värme- och akustisk isolering. Designen för att gå runt är en av de främsta fördelarna med däcket: det garanterar extra utrymme och underlättar säker åtkomst till förens soldäck. Liksom i mycket stora yachter kan en längre akterplattform (tillval) användas för att kliva på eller av, ta ett dopp, duscha utomhus eller som ett extra underhållningsområde utrustat med madrasser, sittpuffar eller schäslonger. Båten drivs av ett par kraftfulla Volvo Penta IPS 600-system med en joystick för enkel manövrering. Båten har full utrustning (bland annat): Volvo Dynamic Positioning System, hydraulisk plattform, elektrisk bimini, tendergarage, två luftförhållanden med värme- och kylalternativ, 8kW generator, gyroskopstabilisator …
The PARDO 43’s V-hull has a 16° deadrise angle at the transom and more than 50° at the bow. This ensures greater stability and smoothness in all sea conditions as well as easy maneuverability and faster planing. In addition, the PARDO 43 has two strong points. First, the vinylester resin infused hull, creating a unique monolithic form together with the keel. Second, the side and the deck, that are made in high-density PVC sandwich. This ensures optimum ...
The PARDO 43’s V-hull has a 16° deadrise angle at the transom and more than 50° at the bow. This ensures greater stability and smoothness in all sea conditions as well as easy maneuverability and faster planing. In addition, the PARDO 43 has two strong points. First, the vinylester resin infused hull, creating a unique monolithic form together with the keel. Second, the side and the deck, that are made in high-density PVC sandwich. This ensures optimum structural rigidity and excellent thermal and acoustic insulation. The walk around design is one of the main advantages of the deck: it guarantees extra space and facilitates safe access to the bow sundeck. As in very large yachts, an optional longer stern platform can be used to step on or off board, take a swim, a shower outside or as an extra entertainment area equipped with mattresses, poufs or chaise longues. The boat is powered by a powerful pair of Volvo Penta IPS 600 systems with a joystick for easy operation. The boat has full equipment (among other things): Volvo Dynamic Positioning System, hydraulic platform, electric bimini, tender garage, two air conditions with heating and cooling options, 8kW generator, gyroscope stabilizer …