BWA är ett av de mest erkända varumärkena för halvstela båtar i Europa och deras långa erfarenhet har lett dem att skapa en serie med olika modeller, väl anpassade till marknadens krav med en design som inte är extrem, diskret, elegant, utan futuristiska former, och med en mycket rationell layout. Premium-serien är det bästa exemplet på varumärket med en skrovdesign med en accentuerad V-form i fören och stora diameter på pontonerna.
De två Suzuki ...
BWA är ett av de mest erkända varumärkena för halvstela båtar i Europa och deras långa erfarenhet har lett dem att skapa en serie med olika modeller, väl anpassade till marknadens krav med en design som inte är extrem, diskret, elegant, utan futuristiska former, och med en mycket rationell layout. Premium-serien är det bästa exemplet på varumärket med en skrovdesign med en accentuerad V-form i fören och stora diameter på pontonerna.
De två Suzuki DF 200-motorerna ger båten en sportig design, de planerar inte och accelererar med mycket respons och smidighet. Med en effekt på 400 hk i aktern kan den segla med mer än 40 knop som förvandlas till ett smidigt rovdjur, mycket hanterbart, med nerven av en äkta racer, snabb och med en extraordinär prestanda.
Förutom att vara snabb, beter den sig fantastiskt bra, både i tighta kurvor och med halv gas på vågorna. Fören är spetsig, mjuk och undviker stampning. Utan tvekan är detta båten vi alla vill vara ombord på när vädret blir tufft under seglingen.
Om du gillar halvstela båtar är detta en av de bästa alternativen på marknaden för Charter på Menorca.
Utmärkta motorer på ett skrov som har allt bevisat inom liknande längder från samma märke. En kombination av teknologi, komfort och elegans, med hög nivå av sjövärdighet i en högkvalitativ produkt, med hög användbarhet, bra finish. De två 200 hk-motorerna har en lägre eller lika hög förbrukning som en båt med en enda 250 hk-motor, och det är inte för att 250 hk drar mycket, utan för att denna kombination av 2 motorer är mycket effektiv.
BWA 28 GT har en rymlig bimini och en stor solbädd i fören. Det finns många små detaljer som formar denna halvstela båt, vars charm bland annat ligger i de diskreta linjerna. Pontonerna är tillverkade av ett speciellt material i grått anti-värme och halkfritt som ger båten mycket stil. Båten är och ger känslan av att vara mycket rymlig, bekväm för två familjer tillsammans.
I aktern, med dubbla badplattformar, dusch och stege; sittbrunnen, med en U-formad soffa, runt ett bord som kan justeras i höjd för att skapa en rymlig solbädd bakom, kompletterad med en möbel i mitten med styrplatsen och fören med huvudsolbädden. Akterdelen kan också omvandlas till en andra solbädd genom att justera höjden på bordet.
Den stora förvaringskapaciteten i fören och aktern med stora lådor och en mycket balanserad, användbar layout, gjord för att segla bekvämt ombord. Under styrsätet finns en mycket rymlig kyl, som förutom att vara användbar som kylskåp fungerar som sittplats för att äta.
Styrplatsen är bekväm, säker och erbjuder bra skydd och ergonomi. Vid ratten sitter vi bekvämt, antingen stående eller lutande mot stolen med fotstöd och med en kontrollpanel med alla indikatorer.
BWA es una de las marcas más acreditadas de semirrígidas en Europa y su larga experiencia le ha llevado a crear una gama con distintas series, bien adaptadas a las exigencias del mercado con un diseño nada extremo, discreto, elegante, sin formas futuristas, y con una distribución muy racional. La serie Premium es la mejor presentación de la marca con un diseño de carena con una acentuada V en proa y unos flotadores de gran diámetro.
Los dos motores ...
BWA es una de las marcas más acreditadas de semirrígidas en Europa y su larga experiencia le ha llevado a crear una gama con distintas series, bien adaptadas a las exigencias del mercado con un diseño nada extremo, discreto, elegante, sin formas futuristas, y con una distribución muy racional. La serie Premium es la mejor presentación de la marca con un diseño de carena con una acentuada V en proa y unos flotadores de gran diámetro.
Los dos motores Suzuki DF 200 le confieren un diseño de corte deportivo, no cavitan y aceleran con mucho reprís y suavidad. La potencia de 400 Hp en la popa permite navegar a más de 40 nudos de punta que se transforma en una fiera suave, muy manejable, con nervio de auténtico bólido, manejable, veloz y con un comportamiento extraordinario.
Además de correr, se comporta fenomenalmente, tanto en giros cerrados como a medio gas sobre las olas. La proa es afilada, es suave y evita el pantoqueo. Sin duda es el barco en el que todos queremos estar cuando la navegación se complica por la meteorología.
Si te gustan las semirrigidas esta es una de las mejores opciones del mercado para el Charter en Menorca.
Motores sobresalientes en una carena que lo tiene todo demostrado en esloras similares de la misma marca. Un conjunto en el que combinan la tecnología, el confort y la elegancia, con la navegabilidad de alto nivel en un producto de calidad, con un alto nivel de polivalencia de uso, con buenos acabados. Los dos motores de 200 cv tienen un consumo inferior o igual que el de un barco con un solo motor de 250 cv, y no es por que el 250 cv gaste mucho, sino porque la combinación de estos 2 motores es muy eficaz.
El BWA 28 GT tiene un bimini amplio y un gran solárium de proa. Son muchas las pequeñas cosas que configuran esta semirrígida, cuyo encanto está, entre otras, en la discreta elegancia de sus líneas. Los tubulares son de material especial de color gris anti calor y antideslizante que le confiere mucha clase. El barco es y da la sensación de muy amplio, cómodo para dos familias juntas.
En la popa, con doble plataforma de baño, ducha y escalera; la zona de la bañera, con un sofá envolvente en U, en torno a una mesa que se puede ajustar en altura para formar un espacioso solárium detrás, complementado por un mueble en la zona central con el puesto de gobierno y la proa con el solárium principal. La zona de popa también se puede convertir en un segundo solárium ajustando la altura de la mesa
La gran capacidad de estiba en proa y popa con grandes cofres y una distribución muy equilibrada, aprovechada, hecha para navegar cómodamente a bordo. Debajo del puesto de gobierno hay una nevera de mucha capacidad, que además de utilidad como frigorífico sirve como asiento para comer.
El puesto de gobierno es cómodo, seguro y ofrece buena protección y ergonomía. Ante el volante vamos cómodos, tanto de pie como apoyados en el banco con reposapiés y con un panel de control con todos los indicadores.