Byggd 1973 av de mest kända av de holländska varven av nöjesfartyg baserat på en design av den välkända designern HH Baars för sin första amerikanska ägare, kallades den "Joy" och gjorde sin första havsöverfart till USA från Holland , köpt 1986 från en fransk redare och återvänder till Europa. Marschfarten är runt 10 knop vid 950 rpm med en förbrukning på cirka 45 l/h plus generatorer, maxfarten är 11 knop vid 1100 rpm. Valfri komfort: Vosper stabilisatorer, ...
Byggd 1973 av de mest kända av de holländska varven av nöjesfartyg baserat på en design av den välkända designern HH Baars för sin första amerikanska ägare, kallades den "Joy" och gjorde sin första havsöverfart till USA från Holland , köpt 1986 från en fransk redare och återvänder till Europa. Marschfarten är runt 10 knop vid 950 rpm med en förbrukning på cirka 45 l/h plus generatorer, maxfarten är 11 knop vid 1100 rpm. Valfri komfort: Vosper stabilisatorer, 120 l/h vattenmakare, Boston 15 som drivs av Mercury 40 hk. Enheten är arrangerad enligt följande: På huvuddäck finns loungen, det mycket moderna stålköket och matplatsen vid fören, sovdelen har tre hytter, varav en är en helbalks ägarhytt i aktern, två med platta bäddar i mitten av båten, vardera med badrum, vid fören besättningsområdet utrustad med en enkelkaptenshytt, en 2-bäddshytt, badrum och en dinett för besättningen med tvätt. Fartyget erbjuder möjligheten att ta lyxkryssningar i Capri eller någon destination i Medelhavet. Ombord kommer du att välkomnas av en formidabel besättning och din smak kommer att glädjas av delikatesserna från en professionell kock som kommer att tillaga raffinerade rätter med lokala produkter, du kommer att smaka viner av högsta kvalitet och du kommer att besöka de naturliga underverken i de flesta vackra hav i världen. Under 2020 genomfördes en total ombyggnad, målning, klädsel, 2:a generator, hydraulisk landgång, hydraulisk kungstege, bogpropeller, mer utrymme gavs till vardagsrummet vilket möjliggjorde installation av ett stort matbord med relativ dukbeklädnad för skugga , stabilisatorer, vattenmakare, utvändiga kuddar omgjorda, Boston 15 tender driven av Mercury 40hk, bimini topp, installation av parkett i hela vardagsrummet, total vit ommålning, stål och teak landgång, installation av en ny Royal flush.
Costruita nel 1973 dal più noto dei cantieri Olandesi di navi da diporto su disegno del noto progettista H.H. Baars per il suo primo armatore Statunitense, viene chiamata “Joy” e dall'Olanda fece la sua prima traversata oceanica verso gli Stati Uniti, nel 1986 acquistata da un armatore Francese torna in europa.
La velocita di crociera si attesta sui 10 nodi a 950 giri con un consumo di circa 45 l/h più i generatori, la velocità massima è di 11 ...
Costruita nel 1973 dal più noto dei cantieri Olandesi di navi da diporto su disegno del noto progettista H.H. Baars per il suo primo armatore Statunitense, viene chiamata “Joy” e dall'Olanda fece la sua prima traversata oceanica verso gli Stati Uniti, nel 1986 acquistata da un armatore Francese torna in europa.
La velocita di crociera si attesta sui 10 nodi a 950 giri con un consumo di circa 45 l/h più i generatori, la velocità massima è di 11 nodi a 1100 giri.
Confort optional: Stabilizzatori Vosper, dissalatore da 120 l/h, Boston 15 motorizzato Mercury 40 cv.
L'unità è così disposta: Sul ponte di coperta il salone, la modernissima cucina in acciaio e la zona pranzo a prua, la zona notte dispone di tre cabine di cui una armatoriale a tutto baglio a poppa, due a letti in piano a centro barca, ognuna con servizi, a prua la zona equipaggio dotata di una cabina singola comandante, una a 2 letti, servizi ed una dinette per l'Equipaggio con lavanderia.
L'imbarcazione offre la possibilità di effettuare crociere di lusso a Capri o in qualsiasi meta del mediterraneo.
A bordo Verrete accolti da un equipaggio formidabile e il vostro palato sarà deliziato dalle prelibatezze di uno chef professionista che vi preparerà piatti raffinati con prodotti del territorio, degusterete vini di altissimo pregio e visiterete le meraviglie naturali del mare più bello del mondo.
Nel 2020 è stato effettuato un Refitting totale, verniciatura, tappezzerie, 2° generatore, passerella idraulica, scala reale idraulica, elica di prua, si è dato più spazio alla zona vivibile che ha permesso l'installazione di un ampio tavolo da pranzo con relativa copertura di tela per l'ombra, stabilizzzatori, dissalatore, rifatte le cuscinerie esterne, tender Boston 15 motorizzato Mercury 40hp, bimini top, installazione del parquet in tutta la zona giorno, riverniciatura totale bianca, passerella in acciaio e teak, installazione di una nuova scala reale.