Hej Navigator, vi inbjuder dig att läsa vårt urval av vanliga frågor för att lösa dina tidigare tvivel och minimera din väntetid. Med detta system försöker vi förnya och effektivisera bokningsprocessen. Om du har några tvivel om den personliga uppmärksamhet som du kommer att få när din bokning är bekräftad, behöver du bara läsa utvärderingen av de seglare som har kommenterat deras erfarenhet av att njuta av våra båtar. När bokningen är bekräftad och ...
Hej Navigator, vi inbjuder dig att läsa vårt urval av vanliga frågor för att lösa dina tidigare tvivel och minimera din väntetid. Med detta system försöker vi förnya och effektivisera bokningsprocessen. Om du har några tvivel om den personliga uppmärksamhet som du kommer att få när din bokning är bekräftad, behöver du bara läsa utvärderingen av de seglare som har kommenterat deras erfarenhet av att njuta av våra båtar. När bokningen är bekräftad och kontakterna har släppts kommer vi att kontakta dig direkt via och vi kommer att skicka dig flera videohandledningar om båtens drift och utrustning, den exakta platsen för båten och vi kommer att kunna klargöra vilken typ som helst. tvivel eller begäran du kan ha. Vanliga frågor -VAD EXTRA HAR BÅTEN? Bimini-markis, kylskåp, snorkelglasögon, GPS/plotter med sjökort, dusch, Bluetooth-högtalare, USB-laddare. -BEHÖVS EN LICENS? JA Spansk skeppare: Navigationslicens (Titulín) Icke-spansk skeppare: alla kvalifikationer för sjöfartsnavigering på den här båten - OM JAG INTE HAR LICENS, MÅSTE JAG HYRA EN SKIPPER? JA. Dess kostnad är €250 hel dag eller €180 halvdag. Det kommer att begäras när du betalar för bokningen. -KOMMER JAG HJÄLP VID AVRESA OCH ANKOMST JA En medlem av vårt team kommer att ta emot dig på överenskommen plats och tid när bokningen är bekräftad. Han kommer att förklara hur båten fungerar, docka och lossa båten och hjälper dig vid bensinstationen i slutet av din utflykt. -GENOMsnittlig KOSTNAD FÖR BRÄNSLE EN HEL DAG? 80 € Båten levereras med full tank och i slutet av din avgång hjälper vår partner dig att fylla på det förbrukade bränslet. -FINNS DET MÖJLIGHET ATT ANVÄNDA DRAG? JA De kommer att begäras när bokningen har bekräftats. Munk 50 €. Wakeboard 50 €. Paddle Surf 40 €. Varning: maxhastighet för bogsering av vattenleksaker 15 knop. -VILKA ÄR ANVÄNDNINGSTIDERNA? Heldag från 10:00 till 18:00. Halvdagsuthyrning från 10:00 till 13:45 eller från 14:15 till 18:00. -KAN TIMMAR UTVIDAS? JA Det kommer att avtalas vid incheckningen. Kostnad 40 €/timme - VAD INGÅR INTE I PRISET? Bränsle, skeppare, mat och dryck. -BEHÖVER JAG sätta in insättning innan jag lämnar? JA Det kommer att deponeras vid incheckningen. Belopp €400. -VAD HÄNDER OM VÄDET FÖRHINDRAR NAVIGERING? Du kan välja att ändra datumet för bokningen (beroende på tillgänglighet) eller återbetala beloppet som debiterats senast 5om -KAN DU KONTAKTA 5om DIREKT via telefon eller innan du bekräftar bokningen och gör betalning via denna webbplats? NEJ Systemet raderar automatiskt all kontaktinformation med tredje part i din chatt. Först när bokningen är bekräftad kommer våra kontaktuppgifter att tillhandahållas. Just nu kommer vi att skicka dig filmer med instruktioner för hur du använder båten, hur du tar dig till incheckningen, rekommendationer för rutter att följa och information av intresse för dig. -NÄR/HUR BEKRÄFTAS BOKNINGEN? Det bekräftas vid slutförande av betalning via denna webbplats. Om du har någon incident med betalningsprocessen bör du kontakta supporttjänsten på denna webbplats. -VART ÄR BASHAMNEN? Paseo Marítimo de Palma de Mallorca -VILKA TJÄNSTER HAR BASHAMNEN? Inne i vår småbåtshamn hittar du snabbköpet "El Corte Inglés", restaurang, cafeteria med terrass, gratis privat parkering för kunder, duschar och omklädningsrum. -VILKA RUTAR KAN VI GÖRA? Från vår bashamn, med tanke på dess idealiska läge, finns det olika alternativa vägar. När du har bekräftat din bokning kommer vi att skicka dig videor med olika alternativa vägar att ta, anmärkningsvärda platser, matställen eller strandklubbar att besöka. -HUR VET JAG OM BÅTEN ÄR FRI PÅ DET VALDA DATUM? Vår bokningskalender är uppdaterad så om önskat datum visas tillgängligt är båten gratis. Du behöver bara göra betalningen via hemsidan så skickar de oss en begäran om att vi ska acceptera och bekräfta bokningen så snart som möjligt. VAD SKA VI HA MED OMBORD? Handdukar, solskydd, påsar med isbitar till iskylen och för att hålla drycken och maten du tar med kall Det rekommenderas att ta med varma kläder vid en molnig dag. ÄR DET MÖJLIGT ATT BESTÄLLA DRYCK OCH SNACK OMBORD? Vi erbjuder tillhandahållande av både dryck och mat, inte inkluderat i hyrespriset.
Hola Navegante, te invitamos a leer nuestra selección de FAQ´s para resolver tus dudas previas y minimizar tú tiempo de espera. Con este sistema intentamos innovar y dinamizar el proceso de reserva. Si tienes alguna duda de la atención personalizada que obtendrás una vez confirmada tu reserva sólo tienes que leer la valoración de los navegantes que han comentado su experiencia de disfrutar en nuestros barcos. Una vez confirmada la reserva ...
Hola Navegante, te invitamos a leer nuestra selección de FAQ´s para resolver tus dudas previas y minimizar tú tiempo de espera. Con este sistema intentamos innovar y dinamizar el proceso de reserva. Si tienes alguna duda de la atención personalizada que obtendrás una vez confirmada tu reserva sólo tienes que leer la valoración de los navegantes que han comentado su experiencia de disfrutar en nuestros barcos. Una vez confirmada la reserva y liberados los contactos, contactaremos directamente por y te enviaremos varios videos tutoriales del funcionamiento y equipamiento del barco, la ubicación exacta del barco y podremos aclarar cualquier tipo de duda o petición que tengáis. FAQs -¿QUÉ EXTRAS TIENE LA EMBARCACIÓN? Toldo bimini, nevera, gafas snorkel, gps/plotter con carta, ducha, Altavoz bluetooth, cargador USB. -¿SE NECESITA LICENCIA? SI Patrón español: Licencia Navegación (Titulín) Patrón no español: cualquier título habilitante para navegación marítima en esta embarcación -¿SI NO TENGO LICENCIA TENGO QUE CONTRATAR PATRÓN? SI. Su coste es de 250 € día completo o 180 € medio día. Se solicitará al realizar el pago de la reserva. -¿TENDRÉ ASISTENCIA EN LA SALIDA Y LA LLEGADA?SI Un miembro de nuestro equipo te recibirá en el lugar y hora acordada una vez confirmada la reserva. Te explicará el funcionamiento del barco, hará el atraque y el desatraque del barco y te asistirá en la gasolinera al final de tu salida. -¿GASTO MEDIO EN COMBUSTIBLE PARA TODO UN DÍA? 80€ El barco se entrega con el depósito lleno y al final de tu salida nuestro compañero te asistirá para rellenar el combustible consumido. -¿HAY POSIBILIDAD DE UTILIZAR ARRASTRES? SI Se solicitarán una vez confirmada la reserva. Donut 50€. Wakeboard 50€. Paddle Surf 40€. Advertencia: máxima velocidad para arrastre de juguetes acuáticos 15 nudos. -¿CUÁL ES EL HORARIO DE UTILIZACIÓN? Día completo de 10:00 a 18:00. Alquileres de medio día de 10:00 a 13:45 o de 14:15 a 18:00. -SE PUEDE AMPLIAR HORARIO? SI Se contratará en el momento del check-in. Coste 40€/hora -QUÉ NO SE INCLUYE EN EL PRECIO? Combustible, patrón, comida y bebida. -HAY QUE DEPOSITAR FIANZA ANTES DE SALIR? SI Se depositará en el check-in. Importe 400€. -QUÉ SUCEDE SI EL TIEMPO IMPIDE NAVEGAR? Se podrá optar por cambiar fecha de la reserva (en función de disponibilidad) o devolución del importe cobrado por 5om -SE PUEDE CONTACTAR DIRECTAMENTE CON 5om por teléfono o antes de confirmar la reserva y realizar el pago a través de esta web? NO El sistema elimina automáticamente cualquier dato de contacto con terceros en su chat. Solamente una vez confirmada la reserva se facilitarán nuestros datos de contacto. En este momento le enviaremos vídeos con instrucciones de utilización embarcación, como llegar al check-in, recomendaciones de rutas a realizar e información de su interés. -CUANDO/COMO SE CONFIRMA LA RESERVA? Se confirma al finalizar el pago a través esta web. Ante cualquier incidencia con el proceso de pago deberá contactar con el servicio de asistencia de esta web. -¿DÓNDE ES EL PUERTO BASE? Paseo Marítimo de Palma de Mallorca -¿QUÉ SERVICIOS TIENE EL PUERTO BASE? Dentro de nuestra marina encontrará supermercado “El Corte Inglés”, restaurante, cafetería con terraza, aparcamiento privado gratuito clientes, duchas y vestuarios. -¿QUÉ RUTAS PODEMOS REALIZAR? Desde nuestro puerto base, dada su ideal ubicación, hay distintas rutas alternativas. Una vez confirme su reserva le enviaremos videos con distintas alternativas de rutas a realizar, lugares destacados, sitios para comer o beach club para visitar. -¿CÓMO SÉ SI EL BARCO ESTÁ LIBRE LA FECHA SELECCIONADA? Nuestro calendario de reservas está actualizado por lo que si la fecha deseada aparece disponible, el barco está libre.Solo tienes que realizar el pago a través de la web y nos enviarán una solicitud para que nosotros aceptemos y confirmemos la reserva lo antes posible. ¿QUÉ DEBERÍAMOS DE LLEVAR A BORDO? Toallas, protección solar, bolsas de cubitos de hielo para la nevera de hielo y mantener frías las bebidas y la comida que traigáis, se recomienda llevar ropa de abrigo en caso de día nublado. ¿ES POSIBLE ENCARGAR BEBIDAS Y SNACKS A BORDO? Ofrecemos servicio de provisión tanto de bebidas y comida, no incluido en el precio del alquiler.
Äkta recensioner - sorterade från nyast till äldst