En liten kabinkryssare för kustkryssning, en bra kompromiss mellan intern beboelighet och seglingsprestanda var en av de första små båtarna som konstruerades med idén om att få (i proportion) komforten hos stora skrov. Detta skrov är designat av Finot Group för Bénéteau och är lätt och lätt att hantera som en jolle; den är 7/8 riggad och har en generös segelyta, tack vare den stora rullfocken. Till sjöss är det en rolig och snabb båt, även om noggrann ...
En liten kabinkryssare för kustkryssning, en bra kompromiss mellan intern beboelighet och seglingsprestanda var en av de första små båtarna som konstruerades med idén om att få (i proportion) komforten hos stora skrov. Detta skrov är designat av Finot Group för Bénéteau och är lätt och lätt att hantera som en jolle; den är 7/8 riggad och har en generös segelyta, tack vare den stora rullfocken. Till sjöss är det en rolig och snabb båt, även om noggrann uppmärksamhet måste ägnas åt placeringen av vikterna, för att undvika att koncentrera besättningen i aktern. Interiörerna är mycket stora: en dubbelkoj vid fören, en annan i aktern, ett L-format kök och en hytthöjd på 1,70 m, samt ett system som förvandlar kartbordets hörn till marint toalettrum.
Un piccolo cabinato per la crociera costiera, buon compromesso tra abitabilità interna e prestazioni a vela Il First 235 è stata una delle prime piccole barche a essere progettate con l’idea di ottenere (in proporzione) il comfort dei grandi scafi. Disegnato dal Gruppo Finot per la Bénéteau, questo scafo è leggero e maneggevole come una deriva; è armato a 7/8 e ha una generosa superficie velica, grazie al grande fiocco rollabile. In mare è una ...
Un piccolo cabinato per la crociera costiera, buon compromesso tra abitabilità interna e prestazioni a vela Il First 235 è stata una delle prime piccole barche a essere progettate con l’idea di ottenere (in proporzione) il comfort dei grandi scafi. Disegnato dal Gruppo Finot per la Bénéteau, questo scafo è leggero e maneggevole come una deriva; è armato a 7/8 e ha una generosa superficie velica, grazie al grande fiocco rollabile. In mare è una barca divertente e veloce, anche se occorre curare bene la disposizione dei pesi evitando di concentrare l’equipaggio a poppa. Gli interni, sono molto ampi: una cuccetta doppia a prua, un’altra a poppa, una cucina a “L” e un’altezza in cabina di 1,70 m., nonché con sistema che trasforma l’angolo del tavolo carteggio in locale wc marino.