Viktig inledning till covid-19: Luna Sea fortsätter att vara otillgänglig för charter medan covid-19-pandemin rasar i Amerika och resulterar i över tre fjärdedelar av en miljon dödsfall. Vi hoppas kunna starta om charter under våren, men det är inte tillbaka till det normala och vi är fortfarande försiktiga. När vi startar om charter chartrar vi endast till gäster som har vaccinerats. Det finns inga undantag för vuxna. Alla över 5 år måste vara ...
Viktig inledning till covid-19: Luna Sea fortsätter att vara otillgänglig för charter medan covid-19-pandemin rasar i Amerika och resulterar i över tre fjärdedelar av en miljon dödsfall. Vi hoppas kunna starta om charter under våren, men det är inte tillbaka till det normala och vi är fortfarande försiktiga. När vi startar om charter chartrar vi endast till gäster som har vaccinerats. Det finns inga undantag för vuxna. Alla över 5 år måste vara helt vaccinerade annars kommer de inte att tillåtas gå ombord. För det andra, under 2-årsperioden gjorde vi inte charter min USCG-kaptenslicens gick ut. Normalt skulle detta inte vara ett problem eftersom jag bara skulle förnya det. Alla USCG-testcenter är dock stängda och jag kan inte förnya min kaptenslicens förrän de öppnar. Om du behöver en kapten kan jag försöka hitta en åt dig, men det kan ta ett tag när du väl begärt en bokning. Innan jag kunde försäkra alla att på nästan alla datum, kunde jag bara prissätta kaptenens tjänst utan extra avgift. Så är det inte längre. Dessutom, tänk på att om du vill göra en bareboat-charter måste du tillhandahålla en detaljerad historik över din seglingsupplevelse. Bästa hälsningar och var säker. < br>Luna Sea är en Islander 36. Skrovet och riggen designades av marinarkitekten Alan Gurney specifikt för San Francisco Bay. Mr. Gurney designade också Windward Passage, flera vinnare av TransPac-loppet till Hawaii och Storbritannien II, den första som kom i mål i de två första loppen av det som nu är känt som Volvo Ocean Race, då känt som Whitbread Heritage Race. Islander 36:s är välgjorda och välkonstruerade båtar och har förmågan att säkert bära sin besättning vart de än vill. Islander 36:s har faktiskt cirkumnavigerat jorden runt. Däcket, sittbrunnen och interiören designades av Joseph Artese Design. Luna Sea är mycket välutrustad och har vunnit många lopp i San Francisco Bay. Hon vann också "Årets kryssningsbåt" 2011 från Islander 36 Association. Nästan alla system har bytts ut under de senaste åren (inklusive en ny Yanmar diesel och ny Ballenger mast och bom, Raymarine elektronik och all stående rigg) så inte bara är hon vacker att se och segla utan allt fungerar också som man kan förvänta sig . Luna Sea har en inredning helt i teak med uppdaterade Sunbrella-kuddar och kan sova 6. Hon har trycksatt varmt och kallt rinnande vatten samt en Force 10 trelågig spis och ugn med broiler. Du kan till och med koppla in saker eftersom hon har en ny 3000-watt Victron-växelriktare. Vi rekommenderar att du håller totalsumman ombord på åtta så att alla kan ha en plats i sittbrunnen när de seglar i uppfriskande förhållandena i San Francisco Bay. Vi har säkert haft fler ombord och i fullt race-läge seglar Luna Sea ofta med en besättning på 8-10. Arrangemang kan göras för en skeppare om du vill. Om jag är tillgänglig följer jag gärna med och jag är licensierad kapten. Men om jag inte är tillgänglig och du behöver en licensierad kapten, kommer vi att göra vårt bästa för att hitta en åt dig. Du är naturligtvis fri att välja vilken licensierad kapten du vill. Om du bestämmer dig för att chartra med en kapten, bör du notera att Luna Sea anses av den amerikanska kustbevakningen vara ett "oinspekterat passagerarfartyg" och följaktligen när en licensierad kapten eller ägaren är ombord på ett "oinspekterat passagerarfartyg" USA:s kustbevakningsregler begränsar antalet gäster eller passagerare ombord till sex. Om du känner att du kan hantera båten utan en skeppare är det bra, men vänligen förstå att San Francisco Bay kan vara en mycket utmanande plats att segla på, särskilt på sommaren. Luna Sea är en stor tung båt men även hon kan vara en handfull för en oerfaren besättning är de starka vindarna som ofta finns i San Francisco Bay. Om du begär en charter utan skeppare, vänligen var beredd att ge en detaljerad historik över din seglingsupplevelse. Om du inte är säker så är det bäst att åka med någon ombord som har erfarenhet av segling i San Francisco Bay. När du är på en båt bör säkerheten alltid komma först. Luna Sea är alltid chartrad med en full tank bränsle, ett eller två paket drycker och lite snacks samt 25 pund is. Om du har några speciella önskemål, låt mig bara veta så försöker vi gärna ta emot dig. Tveka inte att fråga efter dina favoritdrinkar! Luna Sea kommer också med ett obegränsat pass för att lägga till eller förtöja på Angel Island. Även om du inte kan lägga till vid Angel Island efter solnedgången kan du få en förtöjning och stanna i denna mycket skyddande vik över natten. Alla båtar måste förtöja med både bog- och akterlinor vid Angel Island och naturligtvis har vi extra långa förtöjningslinor ombord för att hjälpa till med det. Om du seglar på budget kan du begära en bokning på tisdag, onsdag eller torsdag. Dessa dagar är mindre efterfrågade och därför kan du vanligtvis spara cirka 100 dollar genom att segla då. Luna Sea är också en barnvänlig båt och vi uppmuntrar ungdomar att segla. Fråga om specialpriser för seglare som tar med några barn! En anmärkning till: Och igen, det är bra för alla att komma ihåg att segling på San Francisco Bay, särskilt i sommaren, kan vara en utmaning även för de mest erfarna seglarna. Vi kan försöka ordna så att en erfaren SF Bay-seglare åker ut med dig om du vill. Ha kul.
Important COVID-19 Preamble: Luna Sea continues to be unavailable for charter while the COVID-19 pandemic rages on in America resulting in over three quarters of a million deaths. We hope to be able to restart charters in the spring, but things are not back to normal, and we are still being careful. Once we restart charters, we will only charter to guests that have been vaccinated. There are no exceptions for adults. Anyone over age 5 must be ...
Important COVID-19 Preamble: Luna Sea continues to be unavailable for charter while the COVID-19 pandemic rages on in America resulting in over three quarters of a million deaths. We hope to be able to restart charters in the spring, but things are not back to normal, and we are still being careful. Once we restart charters, we will only charter to guests that have been vaccinated. There are no exceptions for adults. Anyone over age 5 must be fully vaccinated or they will not be allowed to board. Second, during the 2-year period we didn’t do charters my USCG Captain’s license expired. Normally this would not be a problem as I would just renew it. However, all USCG testing centers are closed and I cannot renew my Captain's license until they open. If you need a captain, I can try to find one for you, but it may take a while once you request a booking. Before I could assure everyone that on most all dates, I could just price the captain’s service at no addition fee. That is no longer the case. In addition, please be advised that if you want to do a bareboat charter you will need to supply a detailed history of your sailing experience. Best wishes and stay safe. Luna Sea is an Islander 36. The hull and rig were designed by naval architect Alan Gurney specifically for the San Francisco Bay. Mr. Gurney also designed Windward Passage, multiple winner of the TransPac race to Hawaii and Great Britain II, the first to finish in the first two races of what is now known as the Volvo Ocean Race, then known as the Whitbread Heritage Race. Islander 36’s are well made and well-engineered boats and have the ability to safely carry their crew anywhere they want to go, indeed Islander 36’s have circumnavigated the globe. The deck, cockpit and interior were designed by Joseph Artese Design. Luna Sea is very well equipped and has won many races in San Francisco Bay. She’s also won "Cruising Boat of the Year" in 2011 from the Islander 36 Association. Almost all systems have been replaced in the last few years (including a new Yanmar diesel and new Ballenger mast and boom, Raymarine electronics and all standing rigging) so not only is she beautiful to look and sail, but everything also works as you would expect. Luna Sea has an all-teak interior with updated Sunbrella cushions and can sleep 6. She has pressurized hot and cold running water as well as a Force 10 three-burner stove and oven with broiler. You can even plug things in as she has a new 3000-Watt Victron inverter. Well, we recommend keeping the total on board to eight so that everyone can have a seat in the cockpit when the sailing in the refreshing conditions of San Francisco Bay. We have certainly had more aboard and in full race mode Luna Sea often sails with a crew of 8-10. Arrangements can be made for a skipper if you like. If I am available, I am happy to come along and I am licensed Captain. However, if I am not available and you need a licensed Captain, we'll do our best to help find one for you. You are of course free to pick any licensed Captain you like. If you do decide to charter with a Captain, you should note that Luna Sea is considered by the US Coast Guard to be an "Uninspected Passenger Vessel" and accordingly when a licensed Captain or the owner is on board on an "Uninspected Passenger Vessel" US Coast Guard rules limit the number of guests or passengers on board to six. If you feel that you can handle the boat without a Skipper that is fine but please understand that San Francisco Bay can be a very challenging place to sail, especially in the summertime. Luna Sea is a big heavy boat but even she can be a handful for an inexperienced crew is the strong winds that are often present in San Francisco Bay. If you request a charter without a Skipper, please be prepared to provide a detailed history of your sailing experience. If you are not sure then it is best to go with someone aboard that has some experience sailing in San Francisco Bay. When on any boat safety should always come first. Luna Sea is always chartered with a full tank of fuel, a case or two of beverages and some snacks as well as 25 pounds of ice. If you have any special requests just let me know and we'll be happy to try and accommodate you. Don't hesitate to ask for your favorite drinks! Luna Sea also comes with an unlimited pass to dock or moor at Angel Island. While you cannot dock at Angel Island after sunset you can get a mooring and stay in this very protective cove overnight. All boats are required to moor with both bow and stern lines at Angel Island and of course we have extra-long mooring lines on board to assist with that. If you are sailing on budget look to request a booking on Tuesday, Wednesday or Thursday. Those days are less in demand and accordingly you can usually save about $100 by sailing then. Also Luna Sea is a kid friendly boat and we encourage young people to go sailing. Ask about special rates for sailors that bring along some kids! One more note: And again, it is good for everyone to keep in mind that sailing on San Francisco Bay, especially in the summer, can be a challenge for even the most experienced sailors. We can try to arrange for an experienced SF Bay sailor to go out with you if you want. Have fun.
Äkta recensioner - sorterade från nyast till äldst
Verifierad
Verifierad
Verifierad